Els Castellers de Vilafranca, un dels 18 punts estrella de la nova marca Costa de Barcelona


La Diputació de Barcelona ha presentat oficialment aquesta setmana la nova marca turística ‘Costa de Barcelona’, que promociona conjuntament les comarques del Maresme, el Baix Llobregat, el Garraf, i també l’Alt Penedès. Dilluns es van donar a conèixer els detalls d’aquesta nova denominació que té com a objectiu fomentar el turisme a les comarques barcelonines, generar activitat econòmica i cohesionar i enfortir el territori.

Sóta l’ampara de l’eslògan ‘Barcelona és molt més’ la Diputació vol transmetre la varietat d’atractius turístics que complementen els de la ciutat comptal. De fet, la nova marca (juntament amb ‘Paissatges Barcelona’ i ‘Pirineus Barcelona’) inclou oferta turística tant de sol i platja, com cultural, rural, familiar, esportiu, gastronòmic, enoturisme, natura-ecoturisme i mítings-reunions.

Per concretar aquesta gran varietat de propostes, la marca ‘Costa de Barcelona’ ha destacat 18 “productes estrella” que el turista ha de visitar ‘obligatòriament’ si es desplaça fins a comarques barcelonines. Entre aquests 18, n’hi ha cinc de penedesencs: els Castellers de Vilafranca; les Caves Codorniu, les Caves Freixenet i Bodegues Torres; i la Festa Major de Vilafranca. A més dels anomenats productes estrella, en total, la nova marca compta amb més de 8.000 productes invetariats

Francesc Olivella, president del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, ha valorat molt positivament la tasca que s’està fent a través de la nova marca (que al novembre ja es va presentar en el marc de la World Travel Market de Londres) i ha destacat que és un element fonamental “per potenciar i dinamitzar la comarca i promocionar els seus atractius”.

Olivella, però, ha deixar molt clar que tot i la importància que té el fet que el Penedès es pugui promocionar arreu del món juntament amb el nom de Barcelona, “com a territori no ens hem de despistar ni un moment”. “Tenim un públic molt gran a qui arribar tant a Barcelona com a Tarragona”, ha dit Francesc Olivella, “i aquesta ha de ser la nostra batalla més important”.

El president del Consorci també ha deixat clar que l’Alt Penedès no només ha de buscar aliances amb Barcelona, sinó que també ha de col·laborar amb altres marques properes com Costa Daurada. “Els territoris no només hem de coexistir, sinó que ens hem d’aprofitar els uns dels altres’ ha remarcat.

Xifres objectives

La Diputació de Barcelona preveu amb la nova imatge i orientació de la marca augmentar un 30% el nombre de turistes i un 21% el d’excursionistes, és a dir, les persones que van i tornen en un petit espai de temps. La intenció és aconseguir més turistes i de més qualitat per tal de generar activitat econòmica a les comarques de Barcelona.

Font: el 3 de vuit

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: