Acord amb la URV i Repsol per fer un estudi de la gestió de les colles


Sergi Valdé, president de la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, Francesc Xavier Grau, president de la Fundació Universitat Rovira i Virgili, i Joan Pedrerol, director del complex industrial de Repsol a Tarragona han signat aquest migdia un acord per a dur a terme un estudi per al diagnòstic de les formes de gestió i organització de les colles castelleres. Aquest estudi es desenvoluparà en els pròxims mesos i pretén estudiar la gestió del dia a dia de les diferents colles, i les diverses formes d’organització, per poder elaborar un diagnòstic que posi de manifest possibles punts d’enfortiment i de millora, tot aprofitant les tècniques de marketing, finances, recursos humans, etc. però adaptades a les organitzacions sense ànim de lucre que són les colles castelleres.

En l’acte de signatura, Valdé ha destacat com aquesta necessitat neix d’una proposta de les pròpies colles, que actualment “s’enfronten a una quantitat de reptes impensables fa uns anys” i de la necessitat de tenir una referència de l’estat de la qüestió. El president de la CCCC també ha explicat que els resultats de l’estudi serviran per a encarar un dels objectius d’aquest any, que és organitzar unes jornades per als grups directius de les colles castelleres.

Per la seva banda, Joan Pedrerol ha explicat la participació de Repsol com una “mostra de què apostem pel territori”. Pedrerol, que participa en una colla castellera, ha destacat que “tot i que l’estudi és per veure si des de la universitat i l’empresa es pot ajudar al món casteller, estic plenament convençut que les colles castelleres també ens poden ensenyar molt a nosaltres”. Finalment, Francesc Xavier Grau ha considerat que l’acord és una mostra de la relació universitat-societat en un territori concret.

El director del projecte d’investigació serà el Dr. Jaume Gené Albesa professor titular de la Facultat d’Economia i Empresa de la URV.

A propòsit de l’acord entre la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya (CCCC), la Fundació Universitat Rovira i Virgili i Repsol signat el passat dia 9 de maig i de les informacions aparegudes en diversos mitjans de comunicació sobre aquest tema, la junta de la CCCC vol aclarir el següent:

– La darrera assemblea de la Coordinadora va aprovar el “no” a la publicitat en la indumentària castellera, a proposta de la junta i amb un suport massiu de les colles: 640 vots a favor, cap en contra i 75 abstencions. La junta considera que amb aquest d’acord d’assemblea el debat sobre la publicitat a la indumentària castellera està tancat.

– L’estudi que farà la URV no té com a objectiu determinar la conveniència o no de la inserció de publicitat en la indumentària castellera, sinó elaborar un diagnòstic dels models de gestió i organització de les colles, amb l’objectiu de detectar bones pràctiques que es puguin estendre al conjunt de colles i de servir com a base per a l’organització, a la tardor, d’unes jornades de formació adreçades als directius de les colles.

Valls, 14 de maig de 2012

Font: CCCC

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: