S’exhaureixen les entrades per a la jornada del diumenge 7 d’octubre


Les entrades per a la jornada de diumenge 7 d’octubre del XXIV Concurs de Castells s’han exhaurit. Diferents explicacions sobre aquesta qüestió.

  • L’organització ha posat a la venda 11.000 entrades a la venda al públic general, 5.500 per a la jornada de dissabte i 5.500 per a la jornada de diumenge. S’ha de recordar que la capacitat de la plaça (habilitant una graderia supletòria) és de 6.000 espectadors. Les 500 localitats restants es reparteixen entre les colles participants i protocol.
  • Les entrades es van posar a la venda en primer terme el passat dijous, 13 de setembre a través del web www.tarracoticket.cat. Una allau de peticions va desbordar, tot i les previsions, el servidor del web, fet que va dificultar en extrem el procés de venda. A quarts de tres del migdia, tenint en compte que els problemes tècnics persistien, es va decidir ajornar l’inici de venda de localitats. Tot i això, les persones que ja havien iniciat el procés de venda, van poder completar-lo. D’aquesta manera, el passat dijous es van vendre 550 localitats (540 per a la jornada de diumenge i 10 per a la jornada de dissabte).
  • L’organització decideix posar a la venda les entrades aquest dimarts a partir de les 9 h. Durant aquest temps, s’ha multiplicat per 10 la capacitat del servidor de Tarracoticket i s’ha optimitzat el rendiment de la pàgina.
  • Aquest dimarts, des de les 8 fins a les 10.30 h, 4.538 usuaris únics (és a dir, persones des d’ordinadors diferents) han accedit al web de Tarracoticket per intentar comprar una entrada per al Concurs. Aquest allau de peticions ha provocat dificultats en el funcionament de la pàgina. Aproximadament a les 11.30 h, s’han venut totes les localitats disponibles.
  • El nombre elevat de visites al web de Tarracoticket a partir de les 8 h del matí ha fet que, seguint les indicacions dels tècnics, s’obrís el procés de venda a les 7.30 h, mitja hora abans del previst.
  • La demanda de localitats ha estat molt superior a l’oferta. S’ha de remarcar que la majoria d’usuaris han comprat 4 o 6 entrades. Si féssim uns càlculs hipotètics, si els 4.538 usuaris únics haguessin pogut comprar tots 5 entrades, s’haguessin venut 22.690 entrades, xifra que sobrepassa àmpliament, no només l’aforament de la Tarraco Arena Plaça, sinó l’aforament de qualsevol altre recinte de la ciutat.
  • S’ha de recordar, que en la jornada de diumenge del Concurs, es poden reunir prop de 13.000 persones a l’interior de la Tarraco Arena Plaça, comptant espectadors (6.000), castellers (6.500) i personal de servei i mitjans de comunicació (500).
  • Des de l’organització lamentem que molts aficionats del món casteller no puguin accedir al Concurs de Castells, però per raons de seguretat no es pot superar l’aforament màxim de la Tarraco Arena Plaça.

 

L’organització recorda:

  • Que el XXIV Concurs de Castells es podrà seguir en directe per televisió i del web www.concursdecastells.cat. Així mateix, tothom qui ho vulgui podrà seguir-lo des de la pantalla gegant de la Tabacalera.
  • Qualsevol persona que hagi tingut una incidència durant el procés de venda pot enviar un correu electrònic a l’adreça info@tarracoticket.cat, que serà respost pels serveis tècnics municipals.
  • Encara queden a la venda les entrades per a la jornada de dissabte, 6 d’octubre.

Per últim, l’organització del Concurs lamenta novament les molèsties ocasionades i manifesta que, passada aquesta edició del Concurs, obrirà un procés de reflexió sobre la venda de les localitats del certamen. És evident que la demanda ha augmentat exponencialment els últims anys i s’hauran de buscar noves fórmules per evitar els problemes d’aquesta edició.

Font: Concurs de Tarragona

Anuncis

One Response to S’exhaureixen les entrades per a la jornada del diumenge 7 d’octubre

  1. Xavi TGN says:

    Amics: sóc un tarragoní emprenyadíssim amb com s’està gestionant la meva ciutat. Porto tres anys a l’atur i em dedico a denunciar i fer seguiment d’alguns punts com la peatonalització de la Part Alta, l’elevadíssima despesa en neteja pública (el 17% del pressupost de la ciutat i en resulta una ciutat plena de merda!)… i un tema que fa mesos que reblo: l’aberrant despesa feta per posar en marxa TARRACOTICKET.CAT.

    Aquest web l’ha creat un particular (ni tan sols una empresa de disseny o una agència o equip, sino “German Biosca Regalado”)… i el resultat és tan lamentable com coneixeu. Però a més el cost és -agafeu-vos!- DE 77.000€!!!!!
    No conec aquest noi ni en tinc CAP referència, però si feu una cerca a http://www.whois.com/whois demanant les dades registrals de http://www.tarracoticket.cat, http://www.agendatarracoromana.cat, http://www.tarracoromana.cat... veureu que no m’estic inventant res: alguna cosa no està clara quan webs pagats per vosaltres i per mi, estan registrats a nom de particulars enlloc d’estar a nom de l’administració que ho ha encarregat!

    El preu es reparteix més o menys al 55%-45% entre ‘software’ (el disseny del web mateix) i ‘hardware’ (10 punts de comprovació de tiquets, consistents en pc-pistola lectora-impressora). Casualment, partir 77.000 euros en dues parts dóna uns imports de 30.000€ i 40.000€ (i escaig): per a facturacions inferiors a 60.000€, aquesta administració no està obligada a realitzar una oferta pública per a l’adjudicació del projecte: S’ASSIGNA A DECISIÓ DIRECTA DEL RESPONSABLE. I això m’ho va dir “a la cara” la persona que ha gestionat i ordenat tot aquest embull (més avall us indico qui ha encarregat i pagat el projecte, i quina altra part és qui el gestiona i utilitza).

    He demanat pressupostos orientatius per la creació d’un web idèntic a aquest (i m’han insistit fins l’avorriment que el resultat estètic i funcional seria molt, molt millor); depenent de diversos detalls que trobo ben raonables, em pressuposten ENTRE 3.000 i 5.000 EUROS! MENYS DEL 10% DEL QUE HEM PAGAT per aquesta porqueria de web, que a sobre no feia cap falta doncs no dóna cap servei nou!!!

    Sobre el maquinari: ho he contrastat en diverses botigues on-line: ronda els 250€ cada pc, els 200€ cada lector de codis i menys de 100€ cada impressora: tirant MOLT amunt, generosament, POSEM 1.000€ PER PUNT per punt de recepció d’entrades provinents de Tarracoticket: multiplicat per 10… sóc de lletres però ho sé: 10.000 euros. I se n’han pagat entre 30.000 i 50.000 euros… Avui he estat al Concurs i he vist el maquinari i comprovat els models exactes de cada dispositiu adquirit: no m’estic inventant res, tampoc en aquest punt.

    Entenc que aquest tema us agafa una mica lluny, que fàcilment pensareu “què coi deu mirar de treure aquest paio”, etc… Però com a perjudicats pel resultat final del bony de web en qüestió i com a ciutadans que heu pagat uns impostos que acaben pagant coses com aquesta: us demano que hi penseu, que ho plantegeu a la gent de la vostra colla/entitat, i que doneu suport a la denúncia que fa mesos que intento fer saltar: com a particular sols trobo que respostes amables d’entrada però evasives i silenci quan em faig fort en la queixa i veuen venir problemes.

    He fet articles a la premsa, ni sé quants comentaris als diaris digitals, posts al meu Facebook, mails a la Regidora de Comerç i Turisme, a la Regidora de Comunicació, m’he reunit amb el Gerent del Consorci de Competitivitat Turística de la Tàrraco Romana (organisme que és subvencionat per l’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament… i també és l’organisme QUE HA PAGAT EL WEB, PER A CEDIR-NE L’ÚS A L’AJUNTAMENT!!!!!), que m’ha ‘torejat’ de manera vergonyosa i no m’ha respost cap e-mail després de la nostra reunió, a finals d’agost…

    Sabeu que milers d’apassionats Castellers de tot el país han patit l’enuig, la frustració i la impotència davant d’un web que es penjava constantment (davant d’una entrada massiva PREVISTA DES DE MOLTS MESOS ENRERE), el canvi de la data de venda d’entrades, l’obertura de la venda abans de l’hora anunciada, els problemes que es van repetir en la segona data… No sabem, però no s’ha d’ignorar, que tot aquest daltabaix, les gestions polítiques i tècniques i l’ampliació del servei -insuficient- haurà tingut un cost notable, que cal sumar al disbarat de 77.000€ pagats inicialment.

    Si us plau: fem pinya?
    Xavi (Tarragona)
    PD: puc argumentar i documentar TOT el que exposo en aquest (lleugerament extens) post. Tinc un detallat recull de premsa, e-mails desats i còpia de diverses botigues online amb els preus que indico com a “normals” per al maquinari que s’ha adquirit. M’agradarà molt que em demaneu aquesta informació doncs seria constatació de que aquest tema no sols em fastigueja a mi!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: