Els vins i caves “Casteller” de Covides, nou producte de la marca “Castells”


Covides i la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya (CCCC) han presentat aquest migdia la nova imatge dels vins i caves “Casteller” de la cooperativa penedesenca, que al mateix temps s’han convertit en producte llicenciat de la marca “Castells. Colles Castelleres de Catalunya”. Així, els quatre caves i cinc vins de la marca “Casteller” es presenten de forma molt més clara com uns veritable ambaixadors del món casteller. A més, Covides pagarà a la CCCC un royalty per cada ampolla de vins i caves “Casteller” venuda arreu del món. L’acte de presentació s’ha fet a laa la sala de Graus de la facultat d’Enologia de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, i ha estat presentat per la vice-degana Olga Busto.

Tot i que la marca “Casteller” ja estava en funcionament des del 2007, amb la nova imatge Covides pretén rellançar-la. Així, l’etiqueta incorpora fotografies de les pinyes en visió zenital de nou colles diferents -escollides en funció de la seva posició en rànquing de 2013-, obra de David Oliete. La contratiqueta inclou un petit text explicatiu sobre els castells, amb referència al web http://www.castellscat.cat, i codi QR vinculat a una pagina web especifica on es vincula la cultura del vi i la dels castells (vinsicavescasteller.cat).

Christophe Marquet, director Comercial de Covides, ha destacat la importància de vincular el món casteller amb la cultura del vi, sobretot en l’àmbit internacional, on Covides hi té una presència molt important (l’exportació suposa més del 65% del seu negoci). Així, els vins i caves “Casteller” es vénen actualment sobretot a la Xina, els Estats Units, el Japó i Bèlgica. Val a dir que, a casa nostra, es distribueix en botigues especialitzades i a restauració. També hi pot haver l’opció d’aconseguir els vins i caves mitjançant les colles que en vulguin vendre.

Josep Maria Cortès, president de la CCCC, ha recordat que el món casteller ja ha estat tradicionalment vinculat al món del vi, amb episodis com la influència de la crisi de la fil·loxera en la decadència castellera de finals del segle XIX. Cortès també ha explicat que el món casteller se sent “molt còmode i molt content” treballant amb una empresa com Covides, amb la que es comparteixen valors com el treball cooperatiu o la catalanitat. L’acord amb Covides permetrà visualitzar la marca “Castells”, la marca oficial del món casteller.

Relació de la gamma vins i caves i colla que protagonitza l’etiqueta:

Vins:
Blanc de blancs: Castellers de Vilafranca
Blanc semi dolç: Minyons de Terrassa
Rosat: Colla Vella dels Xiquets de Valls
Negre: Coll Jove Xiquets de Tarragona
Merlot barrica: Capgrossos de Mataró

Caves:
Cava brut nature: Colla Joves Xiquets de Valls
Cava brut: Castellers de Barcelona
Cava semi sec: Castellers de Sants
Cava Brut-rosat: Xiquets de Tarragona

Font: CCCC

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: